Republica Moldova va accelera repararea șinelor până la granița cu Ucraina

Proiectul prevede revizuirea a aproximativ 80 km și repararea actuală a aproximativ 153 km de cale ferată

În Republica Moldova, lucrările de reparații continuă pe tronsonul de cale ferată Bendery–Keushany – Basarabasca– Etulia–Giurgiulești. Acest lucru este raportat pe calea ferată.Insider cu referire la Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale a țării.

Proiectul prevede revizuirea a aproximativ 80 km și repararea actuală a aproximativ 153 km de cale ferată. După finalizarea lucrărilor, trenurile de marfă pe secțiunea corespunzătoare vor circula cu o viteză de aproximativ 90 km/h.

Modernizarea în cadrul acestui proiect se realizează cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și dezvoltare și al Băncii Europene de investiții. Acesta este cel mai aglomerat tronson de cale ferată din Moldova, care asigură tranzitul mărfurilor din România și Ucraina.

Compania contractantă este Temirzhol Zhondeu LLC. Șeful Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, Lilia Dabija, a subliniat importanța proiectului și a solicitat intensificarea eforturilor pentru accelerarea renovării acestui tronson de cale ferată. Potrivit antreprenorului, se efectuează reparații curente, se încheie contracte cu furnizorii de materiale. Compania pregătește, de asemenea, echipamente pentru efectuarea lucrărilor.

Reamintim că Ucraina a restabilit traficul de tren pe două secțiuni de la granița cu Polonia: frontiera de Stat – Starzhava – Hirov – Nizhankovichi – frontiera de Stat (linia 102) și Hirov – Sambor. UZ a reparat aproximativ 70 km de șine, a renovat 10 poduri pe aceste secțiuni și, de asemenea, a restaurat infrastructura feroviară din Hirov, Nizhankovichi și Starzhava.

Ştiri